dimarts, 10 de gener de 2012

un raconet pels racons

Els racons ens permeten organitzar l'aula en petits grups, cadascun dels quals realitza una tasca determinada i diferent.
Poden ser de treball o de joc.
Segons el tipus d'activitat alguns racons necessiten ser dirigits per l'educador/a. En d'altres els nens/es poden funcionar amb força autonomia.
Organitzats en grups reduïts, els nens i nenes aprenen a treballar en equip, a col·laborar i a compartir coneixements. Els racons també potencien la seva iniciativa i el sentit de la responsabilitat.
Els/les educadors/res portem un control de manera que cada nen/a vagi passant al llarg d'un període de temps (setmana, quinzena,...) per tots els diferents racons de treball. Va bé que hi hagi més d'un educador/a a l'aula o a l'espai dels racons, de manera que cadascú s'encarregui d'uns racons concrets.
Treballar per racons ens permet dedicar una atenció més individualitzada a cada nen/a, planificant activitats d'aprenentatge adaptades als seus coneixements previs.

Treball per racons dins d'un aula
nens i nenes de 5 anys




http://www.actiweb.es/didacticageneral3/archivo6.pdf

En aquest document adreçat a l'educació primaria ens descriu la importància educativa de treballar en un model de racons, podem aplicar tot el que s'hi descriu al camp del lleure educatiu sense problemes.



Més informació sobre com organitzar els racons i la seva importància en l'educació dels infants:
http://www.alu.ua.es/l/lsg28/



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada